Overzicht

Met wie spreek ik?

telefonisch_contact.jpg

Sinds kort vragen we u om een paar aanvullende gegevens, als u met onze klantenservice belt. Niet omdat we u niet vertrouwen, maar om misbruik door anderen te voorkomen.

PWN houdt zich aan de Wet bescherming persoonsgegevens. Hierin staat wat wij wel en niet mogen doen met uw gegevens. Uzelf heeft recht op inzage in de persoonsgegevens die bij ons bekend zijn, maar een ander niet. Denk aan een nieuwsgierige ex, een schuldeiser of een instantie die graag wil weten wie er allemaal op uw adres wonen. We willen dus zeker weten dat we ú aan de lijn hebben, voordat we uw vraag of verzoek met u bespreken en in behandeling nemen.

Extra vragen
Als u belt met onze klantenservice, vraagt de medewerker u om uw klantnummer, uw postcode en huisnummer, de naam en voorletters waarmee u bij ons bekend bent, en uw geboortedatum. Ook als het contactformulier op onze website gebruikt, vragen we u om deze gegevens.

Alternatief: schriftelijk, via Mijn PWN of door familie
Heeft u deze gegevens niet voor ons compleet, dan vragen we u om contact met ons op te nemen via uw e-mailadres dat bij ons bekend is, per brief of via Mijn PWN, de beveiligde klantomgeving van onze website. Ook eerstelijns familieleden mogen namens u uw drinkwaterzaken regelen, mits zij uw  persoonsgegevens kunnen verstrekken. Eerstelijns familieleden zijn de partner, zoon of dochter, vader of moeder.

Is dat niet een beetje overdreven allemaal?
PWN is niet het enige bedrijf dat een zogenaamde ‘verificatiecheck’ doet bij klanten die contact opnemen. Van uw energieleverancier en telefoonprovider bent u het waarschijnlijk al gewend. Misbruik komt gelukkig weinig voor. Met de verificatiecheck willen we dat graag zo houden.