Overzicht

Verkeerde mail ontvangen?

brief_in_brievenbus

Helaas hebben ongeveer 35.000 klanten van PWN afgelopen week een mail van PWN ontvangen met informatie, die niet voor hen was bedoeld.

PWN wilde deze klanten graag op de hoogte brengen over de te nemen maatregelen bij mogelijke vorst, maar de inhoud van deze mail betrof tarieven voor onze zakelijke klanten.

De inhoud van de e-mail moet zijn:

Onderwerp: Vorstperiode komt er aan, voorkom extra kosten

Beste heer of mevrouw,

Strenge vorst, een koude ondergrond en een stevige oostenwind kunnen de komende periode weer zorgen voor een bevroren watermeter of waterleiding. Volgens onze gegevens heeft u op Rijksweg 501 in Velserbroek een buiten meter. Dan is de kans op bevriezing van uw waterleiding en watermeter extra groot. En als u tijdens een vorige vorstperiode al problemen heeft ondervonden, willen wij voorkomen dat u opnieuw voor problemen en kosten komt te staan.

Voorkom extra kosten en tref maatregelen tegen bevriezing
Geef vorst daarom geen kans en neem tijdig voorzorgsmaatregelen. Om bevriezing aan uw waterleiding en watermeter te voorkomen, adviseren wij u om:

  • de watermeter te isoleren
  • de buitenkraan af te tappen
  • de buitenput te voorzien van een putdeksel en isolatie
  • zet de thermostaat van uw pand niet lager dan 15ºC.

Kosten nieuwe watermeter
Bij bevriezing bent u, als eigenaar van de woning, zelf verantwoordelijk voor de kosten van een nieuwe watermeter. Het herstel mag alleen PWN uitvoeren. Kosten voor een watermeter met een capaciteit van < 3m³ per uur bedragen €196,21 inclusief 9% btw. Herstelkosten bij een watermeter met een capaciteit groter dan 3m³ zijn op aanvraag. 

Beheerder van een centrale meter?
Bent u beheerder van een centrale meter? Omdat de drinkwaterverbruikers achter de centrale meter niet bij ons bekend zijn vragen wij u deze informatie met hen te delen. Kijk voor meer informatie op onze website

Heeft u een vraag? Kijk dan op www.pwn.nl/vorst. Staat uw vraag er niet tussen, neem dan contact met ons op via www.pwn.nl/contact.

Met vriendelijke groet,
PWN

 

PWN vindt het heel vervelend dat er verkeerde informatie is verstuurd en het spijt ons als dit tot verwarring heeft geleid. Vanzelfsprekend zullen we nagaan hoe dit kon gebeuren en hoe we dit in de toekomst kunnen voorkomen.