Operatie watermeters vervangen is van start gegaan
Dit jaar vervangen we op duizenden adressen de watermeter. Dat is nodig omdat ze een beperkte levensduur hebben. Een hele klus, waarvoor onze monteurs heel Noord-Holland aandoen.
Watermeters moeten betrouwbaar zijn. Ze houden bij hoeveel water u verbruikt, waardoor wij weten welk bedrag we in rekening moeten brengen. Omdat de meters niet het eeuwige leven hebben, moeten deze periodiek vervangen worden. Dat doen wij voor u en het kost u niets.
Watermeter binnen? Dan maakt PWN met u een afspraak
Heeft u een binnenmeter, die aan vervanging toe is, dan ontvangt u van PWN een brief met alle informatie over de vervanging én een voorstel voor een afspraak. Daar hoeft u zelf niks voor te doen. De monteur heeft ongeveer tien minuten nodig om de meter te vervangen.
Watermeter buiten? Hiervoor hoeft u niet thuis te zijn
Bevindt uw watermeter zich in de meterput in de voortuin of in een centrale ruimte, ook dan berichten we u over de periode waarin de watermeter vervangen wordt. U hoeft hiervoor niet per se thuis te zijn. Als de ruimte waarin de watermeter zich bevindt schoon en vrij toegankelijk is, kan de monteur zijn werk doen.
Meer informatie
Heeft u nog vragen? Kijk dan op www.pwn.nl/watermeter. Daar vindt u een lijst met veel gestelde vragen. Wilt u uw afspraak wijzigen? Ga dan naar www.pwn.nl/meterverwisseling. De PWN klantenservice is bereikbaar op werkdagen van 8.00 tot 17.00 uur via telefoonnummer 0900-4050700 (geen extra kosten).