Overzicht

Operatie watermeters vervangen is van start gegaan

nieuwe_meter_2018.jpg

Dit jaar vervangen we op duizenden adressen de watermeter. Dat is nodig omdat ze een beperkte levensduur hebben. Een hele klus, waarvoor onze monteurs heel Noord-Holland aandoen.
 
Watermeters moeten betrouwbaar zijn. Ze houden bij hoeveel water u verbruikt, waardoor wij weten welk bedrag we in rekening moeten brengen. Omdat de meters niet het eeuwige leven hebben, moeten deze periodiek vervangen worden. Dat doen wij voor u en het kost u niets.
 

Watermeter binnen? Dan maakt PWN met u een afspraak
Heeft u een binnenmeter, die aan vervanging toe is, dan ontvangt u van PWN een brief met alle informatie over de vervanging én een voorstel voor een afspraak. Daar hoeft u zelf niks voor te doen. De monteur heeft ongeveer tien minuten nodig om de meter te vervangen.


Watermeter buiten? Hiervoor hoeft u niet thuis te zijn
Bevindt uw watermeter zich in de meterput in de voortuin of in een centrale ruimte, ook dan berichten we u over de periode waarin de watermeter vervangen wordt. U hoeft hiervoor niet per se thuis te zijn. Als de ruimte waarin de watermeter zich bevindt schoon en vrij toegankelijk is, kan de monteur zijn werk doen.
 
Meer informatie
Heeft u nog vragen? Kijk dan op www.pwn.nl/watermeter. Daar vindt u een lijst met veel gestelde vragen. Wilt u uw afspraak wijzigen? Ga dan naar www.pwn.nl/meterverwisseling. De PWN klantenservice is bereikbaar op werkdagen van 8.00 tot 17.00 uur via telefoonnummer 0900-4050700 (geen extra kosten).