Overzicht

Zo ziet je week eruit als je communicatieadviseur bent bij PWN

telefoon.jpg

Senior communicatieadviseur Jojanneke van Mourik houdt van haar werk. Je kunt haar er zelfs ’s nachts voor wakker maken. Als ze persdienst heeft tenminste.

Als je senior communicatieadviseur bent bij PWN is geen dag hetzelfde. Het enige terugkerende onderdeel is de dagstart die Jojanneke elke ochtend met haar elf communicatiecollega’s heeft, om elkaar kort bij te praten. En vijfwekelijks is er de persdienst die ze draait. “Ons telefoonnummer voor de pers is ook buiten kantooruren bereikbaar”, vertelt Jojanneke. “Eens in de vijf weken ben ik een week lang van vijf uur ’s middags tot negen uur in de ochtend stand-by om vragen van journalisten te beantwoorden.”

Telefoon!
“Het laatste telefoontje dat ik kreeg? Even zien. We werden vorige week gebeld door een redacteur van de Volkskrant, die meer wilde weten over de Waterinnovatieprijs die we samen met het Hoogheemraadschap Hollands Noorderkwartier hebben gewonnen voor een innovatief idee om afvalwater te hergebruiken.”

Nieuwe tarieven
Jojannekes specialisme is drinkwater. “Eens in de twee weken schuif ik aan bij het managementteam van de sector Drinkwater om te horen wat er speelt en te bespreken wat er gecommuniceerd moet worden. Zo was ik vorige week druk met de nieuwe drinkwatertarieven voor 2019. Samen met de mediacoördinator bepalen we hoe we deze het best bij iedereen onder de aandacht kunnen brengen. Ons belangrijkste communicatiekanaal is onze website, PWN.nl, maar ook onze social media zijn populaire kanalen om de verhalen van PWN te delen.”

Een belangrijk stuk waar Jojanneke en haar collega’s de laatste tijd hard aan hebben gewerkt, is de nieuwe communicatiestrategie om PWN nog zichtbaarder te maken in de provincie Noord-Holland. Jojanneke: “Daar gaan we nu mee aan de slag in aanloop naar ons honderdjarig bestaan in 2020.”

Topkwaliteit!
Regelmatig treedt Jojanneke op als woordvoerder van PWN, bijvoorbeeld tijdens informatiebijeenkomsten over werkzaamheden aan het leidingnet of het belang van schoon drinkwater in het algemeen. Jojanneke: “Ik vind het mooi om dat voor PWN te doen, want drinkwater en natuur zijn van wezenlijk belang. Zelfs als ik vrij ben, promoot ik ons kraanwater nog. Als ik zie dat mensen water in plastic flesjes kopen, leg ik graag uit dat dat onzin is in Nederland. Het Nederlandse kraanwater wordt hartstikke goed gecontroleerd en is van topkwaliteit!”