Overzicht

Geplande werkzaamheden gaan door

werkzaamheden_spuien_02.jpg

PWN levert al 100 jaar drinkwater van hoge kwaliteit. We besteden daarbij veel zorg aan ons waterleidingnet. Juist in deze bijzondere tijden, waarin het coronavirus ons dagelijks leven ingrijpend heeft veranderd, is de zekerheid van voldoende kraanwater enorm belangrijk. In een aantal gevallen blijft PWN daarom doorwerken aan het leidingnetwerk. Zo kunnen we tijdens de grieppandemie en ook daarna voldoende drinkwater leveren aan de inwoners van de provincie Noord-Holland.

Wat gaan klanten van de werkzaamheden merken?
Om zuiver drinkwater te blijven leveren, vinden er mogelijk werkzaamheden plaats aan de waterleiding in uw straat. Het kan dan voorkomen dat een klant één of meerdere keren geen water heeft tijdens de werkzaamheden. Hiervan krijgen klanten natuurlijk van tevoren van ons bericht via een kaart of een brief in de brievenbus. Op deze kaart of in deze brief staat de datum en het tijdstip waarop er tijdelijk geen drinkwater beschikbaar is of dat er verminderde waterdruk ontstaat door bijv. spuiwerkzaamheden. Wij begrijpen dat in deze bijzondere tijd, waarbij veel mensen thuis aan het werk zijn, deze werkzaamheden kunnen leiden tot overlast. Wij doen er alles aan om de overlast tot een minimum te beperken.

Wanneer een kaart en wanneer een brief?
U ontvangt een kaart als er tijdelijk geen drinkwater beschikbaar is en u zo op tijd voorzorgsmaatregelen kunt treffen. U ontvangt een brief als er spuiwerkzaamheden aan de drinkwaterleiding gaan plaatsvinden en waardoor tijdelijk een verminderde waterdruk of verkleuring van het drinkwater kan ontstaan. Tijdens deze laatst genoemde werkzaamheden wordt de levering niet onderbroken en hoeft u geen voorzorgsmaatregelen te nemen anders dan het gebruik van de vaatwasser en wasmachine uit te stellen tot na kantoortijden.

Welke voorzorgsmaatregelen kunnen klanten alvast nemen?
Voor de start van de werkzaamheden krijgen betreffende klanten van ons een kaart in de brievenbus. Daarop staat tot wanneer het kraanwater beschikbaar is. Wij raden u dan aan om jerrycans, emmers of flessen te vullen met water voordat het water wordt afgesloten. Zo heeft u genoeg drinkwater om te drinken, de WC door te spoelen en om uw handen te wassen.

Welke voorzorgsmaatregelen neemt PWN?
Uiteraard nemen PWN en de uitvoerende aannemer alle maatregelen en hygiënische voorzorgen om besmetting te voorkomen. Zo bewaren medewerkers voldoende afstand, wassen de handen zorgvuldig en desinfecteren zij het werkgebied.

Sterk afhankelijk van water? Neem direct contact op!
Wanneer klanten afhankelijk zijn van de drinkwaterlevering, verzoeken wij ze zo snel mogelijk contact met ons op te nemen. Onze medewerker kan de situatie en eventuele alternatieven bespreken. Als het niet mogelijk is om een voorraad drinkwater te tappen kunnen klanten, als de omstandigheden het toelaten, terecht bij een tijdelijke kraan bij een speciaal ingericht tappunt in de straat. Hier kunnen ze ook weer bijvullen, wanneer dat tussentijds nodig is.

Komen medewerkers aan de deur?
Wij volgen de RIVM richtlijnen en proberen persoonlijk contact zoveel mogelijk vermijden. Alleen in noodzakelijke gevallen komt een medewerker van PWN of de uitvoerende aannemer aan de deur. Zij kunnen zich altijd legitimeren en vragen om toestemming om binnen te komen.

Hoe zit het met het coronavirus en kraanwater?
Wij kunnen ons voorstellen dat mensen vragen hebben over het corona virus in relatie tot kraanwater. Het drinkwaterplatform zette de belangrijkste vragen en antwoorden op een rij. En ook op onze website staat het laatste nieuws over de maatregelen tegen het virus.

Deze situatie is ook voor ons zeer uitzonderlijk. Wij hopen op begrip van onze klanten en doen ons uiterste best om de overlast tot een minimum te beperken.