
De wereld is in de ban van het coronavirus. Dat heeft impact op ons allemaal. Ook op PWN en op onze medewerkers. Wij vertellen u graag hoe wij omgaan met deze uitzonderlijke situatie en welke maatregelen wij treffen. Samen met onze medewerkers en uw begrip slaan wij ons door deze bijzondere en onzekere tijden heen. Dat is de kracht van samen!
We staan voor u klaar
Door het coronavirus werkt onze klantenservice zo veel mogelijk vanuit huis. Misschien merkt u dat, bijvoorbeeld omdat wij u minder snel kunnen helpen. Dit komt dan omdat het voor ons een bijzondere situatie en werkwijze is. Wij vragen uw begrip hiervoor en wij doen ons uiterste best om u zo goed mogelijk te helpen.
Afspraken
Heeft u een afspraak met ons? Het kan zijn dat wij deze afspraak moeten verzetten. Wij nemen dan proactief contact met u op, telefonisch, per brief of per e-mail.
In een aantal gevallen is het onvermijdelijk om fysiek aanwezig te zijn, bijvoorbeeld bij het repareren van een flinke lekkage. In dat geval zullen wij geen handen schudden en een gepaste afstand bewaren. Ook verzoeken wij u dringend om bij klachten (hoesten, verkoudheid en/of koorts) uw afspraak met ons te verzetten naar een later moment.
Bekijk hier hoe de werkzaamheden voor u en onze monteur op een veilige manier plaatsvinden.
Werken aan het leidingnetwerk
Onderhoud aan leidingen is nodig om drinkwater te blijven leveren. Daarom gaan werkzaamheden aan het leidingnetwerk zoveel als mogelijk door. We werken daarbij uiteraard volgens de RIVM-richtlijnen. Tijdelijke onderbreking van de levering van drinkwater wordt zo veel mogelijk beperkt en als het nodig is bieden we alternatief drinkwater aan.
Stilstaand water
De maatregelen die nu genomen worden om de verspreiding van het nieuwe coronavirus tegen te gaan, betekenen dat op veel plaatsen (hotels, sportscholen, zwembaden, scholen, horeca etc.) water voor langere tijd in de binneninstallatie van deze gebouwen zal stilstaan, wat de drinkwaterkwaliteit negatief kan beïnvloeden (Legionella en andere micro-organismen, metalen, smaak, geur). Wij adviseren daarom klanten waar water langdurig heeft stilgestaan, de binneninstallatie door te spoelen voor ingebruikname. Hetzelfde advies wordt bijvoorbeeld gegeven na afwezigheid door vakantie. Kijk voor meer informatie en maatregelen over legionella-preventie op de website van ILT.
Onze mensen

Bij PWN staat veiligheid op 1. Dat betekent dat de gezondheid en veiligheid van onze medewerkers altijd voorop staat. Ook nu. Op dit moment betekent dit dat wij thuiswerken, tenzij dit echt niet anders kan. Denk aan onze monteurs, die elke dag weer op pad gaan om storingen op te lossen bij u als klant, maar ook onze boswachters, die op dit moment veel bezoekers ontmoeten, omdat er behoefte is aan een frisse neus in onze natuurgebieden.
Wij blijven zoveel mogelijk in contact met onze mensen. Juist nu wij elkaar niet fysiek ontmoeten. Dat doen wij onder andere door onze medewerkers dagelijks via ons intranet te updaten over de laatste ontwikkelingen, adviezen, richtlijnen en maatregelen.
Ons water

PWN behoort als drinkwaterbedrijf tot de top-vitale sector van Nederland. Voldoende en schoon drinkwater is een eerste levensbehoefte en is de basis van een goede gezondheid. Noord-Holland kan niet zonder ons drinkwater. Ook bij een pandemie als deze, blijven wij gegarandeerd drinkwater leveren.
Lees hier meer over hoe de levering en kwaliteit van drinkwater geborgd is tijdens de verspreiding van het coronavirus.