Overzicht

Ik heb een schade die veroorzaakt is door PWN, wat kan ik doen?

Wij betreuren dat u schade heeft door een lek aan onze waterleiding. Uw eigen verzekeraar vergoedt in de meeste gevallen de schade. Als uw verzekeraar de schade niet vergoedt, dan kunt u PWN misschien aansprakelijk stellen.

Het is om te beginnen goed om te weten dat PWN niet verantwoordelijk is voor schade die is ontstaan door een lekkage in de leidingen vanaf de watermeter. De binnenleiding (leiding vanaf de watermeter/de woning in) van een woning valt onder de verantwoordelijkheid van de eigenaar van het pand.

Als PWN niet aansprakelijk is voor de schade, wordt de schadeclaim afgewezen. Aansprakelijkheid betekent ook niet altijd dat alle schade vergoed wordt. Zo is de aansprakelijkheid voor schade in een aantal gevallen beperkt of uitgesloten. Dit staat omschreven in de Algemene Voorwaarden van PWN.

Voor particulieren
Als u vindt dat u schade heeft geleden door toedoen van PWN, dan kunt u schriftelijk een schadeclaim indienen. U kunt hiervoor gebruik maken van het contactformulier. Kies voor de optie 'consument' en daarna voor de optie 'ik heb een klacht'. Als onderwerp kiest u tenslotte 'facturen'.

Stuur waar mogelijk de nota’s, (herstel)offertes of ander bewijs van de schade mee met het contactformulier. Beschadigde eigendommen kunt u het beste voorlopig bewaren. Een schadeclaim kan alleen in behandeling genomen worden als u ook de afwijzing van uw verzekeraar bijvoegt. Het is handig om foto’s van de situatie (zoals u die heeft aangetroffen) mee te sturen. Dit helpt ons om een goed beeld te vormen.

Na het indienen van een complete schadeclaim neemt de afhandeling meestal 6 tot 8 weken in beslag.

Voor bedrijven
In de Algemene voorwaarden van PWN wordt in alle gevallen aansprakelijkheid uitgesloten: schade als gevolg van bedrijfsstilstand, aan zaken die worden gebruikt voor de uitoefening van een bedrijf of een beroep, als gevolg van winstderving.