Overzicht

Waarom is mijn termijnbedrag verhoogd of verlaagd?

Wij stellen uw termijnbedrag vast op basis van uw waterverbruik van het afgelopen jaar. Als uw termijnbedrag gewijzigd is, kan dit komen doordat:

  • U heeft meer of minder water verbruikt dan verwacht
  • Uw termijnbedrag van de vorige periode was gebaseerd op een geschat verbruik en nu op uw werkelijke verbruik​
  • Het kan ook dat uw nieuwe termijnbedrag hoger of lager lijkt omdat u uw incassomoment geeft gewijzigd naar eens per kwartaal of eens per maand betalen

Sommige klanten hebben minder water verbruikt dan verwacht en ontvangen nog een tegoed van ons. Tegelijkertijd wordt het termijnbedrag verhoogd. Hoe kan dat?

Iedere klant ontvangt op een vast, vooraf ingepland moment in het jaar het verzoek om de watermeterstand door te geven. Zes weken voordat PWN de watermeterstand gaat schatten, ontvangt u een opnameverzoek. Wanneer u direct uw watermeterstand aan ons doorgeeft, ontvangt u meteen de volgende dag uw factuur per e-mail.  Dit betekent dat het huidige verbruiksjaar wordt ingekort (12 maanden min 6 weken) en ontvangt u een tegoed van ons. Voor komend jaar houdt dit automatisch in dat het nieuwe verbruiksjaar verlengd wordt met 6 weken. Hierdoor wordt uw termijnbedrag hoger.
 

> Indien u wenst, kunt u uw termijnbedrag wijzigen

Direct regelen